Lite tidigt att svara på det redan eftersom användandet av telefonen inte varit normalt samt att det tar några laddningar innan batteriet når full kapacitet. Men lovar att återkomma till det. Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
Har noterat att plastbiten som sitter under glasraden knakar lite om man trycker mitt på den. Iofs inget som stör mig direkt eftersom det bara är när jag trycker på den men det är iallafall en liten iakttagelse som kanske stör någon. Men detta är det enda negativa jag kunnat hitta gällande byggkvaliten på mobilen än så länge. Körde Quadrant idag och fick en score på 2202 så ni benchmark nördar får något oxå. Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
Har idag bestämt mig. Har precis lagt in en beställning på en Xperia P så jag har får den lagom tills det är dags att returnera den telefon jag fått låna. Är uppriktigt väldigt nöjd med telefonen och har samtidigt lärt mig ytterligare en gång att spec är inte allt, för även om Xperia P inte är bäst på något sätt så är det en enormt kompetent telefon som jag verkligen fattat tycke för. Har ännu inte hittat något som får mig att tveka frånsett att man inte kan utöka minnet och det lilla "knarr" som jag får om jag trycker på plastbiten under glaslisten.
Verkligen roligt att höra! Jag har haft stora förhoppningar på den här luren. Tycker du att den har några fördelar/nackdelar jämfört med Xperia S? (Personligen avstod jag S pga för stor.)
Om jag skall göra en lång lista kort så ser jag det så här. Fördelar: Aluchassi vilket ger en grymt stabil känsla i luren. Smidigt format om man inte har så stora händer. Nackdelar: Sämre hårdvara så som processor och kamera Troligen sämre utbud av custom roms för den som uppskattar det. Är det något speciellt du vill att jag skall testa eller undersöka med mobilen så hojta bara till.
mycket trevligt, jag sitter själv och väntar på min. Beställd från Telia. Ganska B att den nedre delen är i plast. Men antennet sitter ju där så. Få bukt med knarrandet är nog inga problem om man trör in lite lämpligt rat så passformen blir som gjuten. Någon reflektion(höhö) på Whitemagic?
Knarret kommer endast om jag tar tummen och pekfingret mitt på plastbiten och trycker ihop det så tvivlar på att det är något som folk kommer störa sig på men dock värt att veta tycker jag. Gällande whitemagic så visst ser jag skärmen tydligare ute men om det drar mindre batteri eller ej skall jag låta vara osagt.
En sak som ja.g reflekterat över är att WiFi verkar bättre på Xperia P jämfört med arc som jag tidigare kört. Tidigare så hade jag med jämna mellanrum avbrott i musiken när jag kör webradio på jobbet men har inte haft ett enda avbrott idag. Får låta det gå några dagar till innan jag kan dra en definitiv slutsats men det verkar iallafall bättre.
Jag står mellan ett köp av denna och Xperia S och jag är kluven som ***. Hursomhelst, till min fråga. Exakt vilken del är det som är gjord i plast och knakar? är det den lilla biten under "glaslisten" som det står xperia på? Hur skulle du annars beskriva helhetenskänslan? är det skönt att den är gjord i aluminium och inte plast? Och slutligen , känns proccesor eller RAM(hårdvara överhuvudtaget) stabilt och bra? Jag vet att det är en liten bit skillnad på hårdvara i jämförelse med S, men märks detta rent praktiskt eller är det bara siffror? Jätte tacksam för svar!
Japp det är den lilla biten som det står Xperia på. Inget jag märker om jag inte trycker mitt på plastbiten med tummen och pekfringret och försöker trycka ihop den. Det är inte heller i alla lägen som det gör det utan man måste trycka VÄLDIGT exakt för att kunna upptäcka det och då är det inget högt knarr ljud heller. Helhets känslan är riktigt bra, faktiskt över förväntan. Att den är tillverkad i aluminium bidrar nog till stor del till den fina känslan. Den känns heller inte speciellt tung vilket jag förväntade mig att den skulle göra. Hårdvaran har jag absolut inget att anmärka på. Var lite skeptisk först till den inbyggda minnet men det slår mitt gamla Class 10 SD-kort med hästlängder när det gäller hastighet. Processorn och RAM hänger med och har inte lyckats stressa den så att man märkt något vidare lagg eller liknande. Enda appen som jag fått att strula är Spotify men den är ju inte direkt den mest stabila heller så det tror jag snarare beror på den än på telefonens hårdvara om man säger så... Mjukvaran(2.3.7) känns även den riktigt stabil och snabb. Inga lagg eller andra konstigheter som jag lyckats uppbringa under de dagar jag testat den. Buggar finns det säkerligen för jag har ännu inte varit med om någon programvara som varit helt perfekt men jag har inte lyckats lägga märke till någon av dom ännu iallafall.
Ett par frågor: 1. Är vitt verkligen vit, om du jämför med t.ex. med en vit bakgrund på datorskärmen? 2. Är gul verkligen gul och inte grön?
Skall ta några bilder när jag kommer hem så du får se hur det ser ut. Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
Försökte ta lite bilder nu men dom blir inte riktigt bra tyvärr. Färgen ser blåaktig ut på bilderna vilket den inte är i verkligheten. Jämför jag googles startsida på datorn och på skärmen så är den en aning gulare i tonen på telefonen medans om jag jämför mot ett papper så ser det kritvitt ut på skärmen. Dock är den gulaktiga tonen inte i närheten av de bilder du har länkat till. Detta med std inställningar på skärmen dvs med ljussensorn igång och energispar läge på. Väljer jag att inaktivera detta och höja upp ljuset till runt 50% så blir den tidigare vita färgen från datorn istället gulaktig och skärmen på telefonen blir kritvit. Skall se om jag kan få till några bättre bilder så jag kan visa vad jag menar imorgon men orkar inte göra detta ikväll tyvärr.
fdis kan inte du lägga upp en länk till den bilden som är med på de kort som du tagit på så skall jag se om jag kan få någon bra bild på med samma bakgrund under kvällen så du får en bra jämförelse mot dina bilder gällande färger.
Så. Imorgon kommer min mobil med flyget till Landvetter från Arlanda... Då skall man leka med nya P :-)
Trevligt att höra. Inte för att jag vet vad ditt inlägg har med topic att göra men trevligt likväl...
Om det är kycklingbilden du menar så är det inte jag som har tagit det fotot. Det är ett foto jag hittade på XDA där någon har testat en testversion av Xperia P. Det verkar som att även en del exemplar som har börjat att säljas i Kina har gul-som-är-grön-problemet. Fast vilken bild med gul och vit duger ju. Exempelvis denna:
Kan direkt säga att de dansade kycklingarna är lite grönton på medans den undre är helt gul. Räcker det som svar eller vill du att jag skall försöka ta en bild oxå? Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
Kan du testa "dödsgreppet" som i videon nedan och se vad du får för resultat. http://www.youtube.com/watch?v=i6jwkXl2W3c
Kollar när jag är på ett ställe med stabilare mottagning än det är där jag är nu och återkommer med besked senare under kvällen. Skickat från min LT22i via Tapatalk 2