Helt nya, hade ingen aning om att det fanns en öppen där, några gator bort.
Jag vet inte hur det funkar, min lur känner ju inte av dem men via datasense så kanske den går via satellit, jag vet inte. Något med satellit kan det vara för det kommer upp en karta i satellitvy med det öppna nätverkets position. Klickar jag på det så får jag exakt position och hur jag vill ta mig dit. Drive erbjuds, för bil kan man ju åka några gator, gångavstånd mäts upp, men ingen transit för så kort och dessutom mitt i bostadsområden går inga kommunala färdmedel
620 meter, ca 2 minuters gång.
Nu kanske du fattar att jag tycker det är häftigt.
EDIT: jag letade runt på kartan och den visade massor, men den som den visar först är den närmaste. Jag fick upp en 4,2 km bort. Bra att veta sånt. Ska addera alla öppna runt omkring så kan man ev utnyttja det om man behöver.
Nu när jag förminskat kartan så kryllar det av öppna nätverk. Om man inte får reda på att det finns där
innan man passerar där, så skulle man aldrig hitta det. För man går ju inte runt med sin lur som en sökare hela dagarna. Nu kan man istället fiska upp adresserna, lägga in dem, och på så sätt vara förberedd på var man kan surfa gratis och inte. Skype WiFI blev ju helt plötsligt jätteintressant.
Click to expand...