Zealz GK802 Quad Core Android Mini PC för 675 kr

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av knutars, 14 dec 2012.

  1. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

  2. roberto99

    roberto99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Riktig trevlig sak denna nya QuadCore tv sticka. Lämna gärna en liten mini review när du fått hem den.
     
  3. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

  4. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag är nyfiken på vad ni tycker om den här stickan! Funkar SVT Play/Play SE och andra "play" appar bra? Hur är det med 1080p-material? Netflix?
     
  5. flucker

    flucker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar onekligen som en kul pryl! Även jag är nyfiken på SVT Play, Netflix mm.
     
  6. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Enligt uppgift på XDA så lämnar denna en lång rad konkurrenter bakom sig, trots att den bara tickar på i 1 GHz.

    Netflix flyter på utan lagg, audio på 1080p film (inga format har nämnts) kan tydligen komma lite i osynk, vilket låter som en barnsjukdom med tanke på att modellen är helt ny.

    Wifi är tydligen bättre än på andra enheter.

    Den levereras med ICS men JB kommer framöver.

    Tyvärr är jag far away from baby och hennes julklapp, vilket detta är, men jag ska testa utförligt när jag kommer till Stockholm.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2 HD
     
    oidia gillar detta.
  7. zzleeper

    zzleeper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem att få keyboard och funka

    Hej ,

    Jag kanske har missat något men jag köpte : RC11 Android Monitor Wireless Keyboard Air Mouse Remote Controller With Gyroscope for Android Google TV Box keyboard till som var rekomenderat men jag får den inte att funka till Zealz GK802 det händer inget. När jag har den kopplad till min GK802 och pluggar in 802an till datorn så funkar keyboardet och även musen så jag kan styra datorn så keyboardet funkar , men inte tillsammans med min GK802 . Någon som har något tips ? Jag har provat 100000 gånger och startat om och tagit ur och pluggat in för jag läste att de ibland kan ha svårt för trådlösa saker. Även testat vanlig usb mus och keyboard inget funkar men de får ström. Snälla hjälp....
     
  8. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Är det denna du menar? I så fall är det inte för denna enhet, den heter GK802 och den du köpt passar till MK802.

    Jag kan meddela att med Logitech diNovo mini fungerar tangenterna och riktningsknapparna, men inte musplattan, om ni förstår hur jag menar.

    Din produkt saknar väl ÅÄÖ förresten?
     
  9. zzleeper

    zzleeper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. icupal2003

    icupal2003 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min GK802 igår från GB. Det funkar inget vidare. Stickan stöd inte NTFS, bara FAT/FAT32, den gick inte att installera Netflix pga 4.0 version. Fick koppla USB mus(trådad) för att aktivera bluetooth vid varje system start. Den orkar inte driva USB 2.5" HD pga "special" AC adapter från GB. Hade även uppdaterat firmware RT-M500A_V1.65.3 men det hjälpte inte. Kontaktade GB och tänker lämna tillbaka den. Tacksam för allt förslag som kan få min stickan fungera som den skall
     
  11. zzleeper

    zzleeper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min tar inte ens emot trådad mus :( Så kan inte göra något med den alls :( har du uppdaterat till android 4.2 ?

    Gör jag något fel när jag kopplar in usb mus och keyboard ? För min funkar som sagt inget på.
     
    Last edited: 31 dec 2012
  12. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    På XDA sägs det att Netflix fungerar bra. Se länken högre upp.
     
  13. icupal2003

    icupal2003 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag vet inte hur man uppdaterar till 4.2. Skulle du kunna berätta hur man gör?
     
  14. icupal2003

    icupal2003 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick veta från ArmTvTech.com att man skall använda AC adapter från GB för att få musen funka
     
  15. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har också beställt en sån här. Tänkte ersätta min htpc med denna gå jag bara kör spotify och xbmc på den.

    funkar det bra blir det en till som jag tänkt använda som fil-server.
     
  16. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Låter väldigt likt vad jag tänkt mig, speciellt om det går att köra en vanlig Linux-distro på den som server och prestandan är ok. Det känns som att Intel och Microsoft kommer att få mkt svårt att konkurrera med den ARM-armé som nog kommer slå till de närmsta två åren...

    Det är inte säkert att just XBMC är det bästa alternativet just nu f ö. Tror inte den mediaspelaren använder grafik-hårdvaran i stickan på bästa sätt ännu. Tills vidare funkar nog BubbleUPnP + MX Player eller BS Player bättre (jag har använt denna kombo på MK808B).
     
  17. zzleeper

    zzleeper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte hur man uppdaterar till 4.2 desvärre.

    Jag använder strömmen jag får med från GK, och musen lyser när jag har den inkopplad men dyker inte upp någon muspekare på tvn desvärre. Jag har provat 2 olika konverter för ström. En från Claes ohlsson och en från Swiss rätt bra rese adapter och musen får ström när jag använder båda. Enda jag inte har testat är att koppla den direkt till strömuttaget utan alltid använt en förgreningsdosa. Skall testa direkt in i väggen och se om det blir någon skillnad.

    Testat 3 olika möss och 2 keyboards och alla verkar få ström eftersom de lyser men men...inget som vill funka.
     
    Last edited: 2 jan 2013
  18. Zcippy

    Zcippy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har vi några fler som testat denna, jag är otroligt sugen på att köpa den men det går upp och ner. I ena stunden läser jag hyllningar till den 2 min senare läser jag hur dålig den är...

    Mitt mål är XBMC (vore fint att köra Spotify och Youtube också).
    Filmer i 1080p etc, fullt ös som mediastation. Klarar denna det?

    //Ted
     
  19. icupal2003

    icupal2003 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande inte fått igång min sticka. GB har inte svarat än. Hade jag vetat skulle jag ha väntat ett tag tills det blir stabilt. Däremot funkar min Imito Mx2 skapligt.
     
  20. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag lade en beställning för fem dagar sedan. Återkommer med info när den dyker upp och jag hunnit testa den.

    Vad gäller problem med anslutna USB-enheter, är min erfarenhet från MK808B att den är relativt känslig för svag ström. Jag använder en billig USB-hubb med egen strömförsörjning till den och har inte haft problem att ansluta externa tillbehör. Jag kan även driva MK808B direkt från hubben men då funkar inte grafikkretsen som den ska och inga appar som spelar video startar.