Hej på er !
Samsung har redigerat sitt svar till mig på sin facebooksida och tagit bort det inlägg där dom svarade att dom var medvetna om felet. FEGT !
Jag har tjänsten att jag får sms om någon försökt ringa mig och inte kommit fram.
Gissa om min telefon fylldes med sådana sms !
Extra bra att inte kunna bli nådd när man har eget företag.
Just nu är jag tvungen att ha telefonen inställd på wcdma för att bli nådd.
Ber om ursäkt att jag skrev fel innan när det gällde grannens telefon som istället är en LG Optimus true hd lte.
Det som inte fungerar kallar samsung och telia för handover när den skall känna av inkommande samtal och koppla över till 3g-nätet.
Detta fungerar inte.
Inte heller fungerar det att skicka mms.
Jag har inga problem att ringa ut då telefonen kopplar över som den skall fast med fruktansvärt lång väntetid.(15-30 sekunder innan ringsignalen kommer)
Tilläggas kan också att både telia och samsung support flera gånger testat att ringa min telefon när den ligger i 4g nätet och inte kommit fram en enda gång.
Körde också igång youtube enligt deras önskemål för att testa tillgängligheten som också då var icke existerande.
Blir man trött eller.
Det senaste som står i mitt inlägg är att en kille från samsung support som kallar sig Immu skickat vidare mitt problem internt vad nu det kan innebära.
Här är svarsmailet jag fick från Telia:
Hej Nicklas.
Jag har nu fått svar på felanmälan från vår mobila nätverkssupport och dem har sett över ditt abonnemang och hur uppkopplingen mot nätet ser ut. Dem hittar inga fel i abonnemanget och det finns stöd i vårt system för att du skall kunna växla från 4G nätet till exempelvis Edge, GSM och 3G (så kallad "Hand-over") för att kunna ta emot inkommande samtal. Supporten rekommenderar att du skall ta med dig telefonen och gå till en Teliabutik för att dem i butiken skall kunna testa din telefon på plats, samt för att dem skall kunna testa med den telefoniutrustning som dem har i butiken.
Jag minns att du nämnde att du varit in i en Teliabutik och om dem har kollat dem här sakerna redan, det vill säga att dem inte bara kontrollerade att du hade rätt internetinställningar, så är nästa steg att du tyvärr måste lämna in även denna telefon då det är hos den felet ligger. För mer information angående din felanmälan kontakta oss på 90200 och ange ärendenummer 620751
Hoppas du får en fortsatt trevlig dag!
Anneli Nilsson på Telia
Jag har varit i den teliabutik där jag köpte telefonen och dom kunde inte heller få rätt på den.
Lite kul var det att den mycket hjälpsamme kille i teliabutiken som skulle hjälpa mig hade exakt samma problem med sin telefon av samma modell vilken han också bytt 2 gånger vilket inte hjälpte.
Även han har ett ärende liggande på samsung support så man kan ju hoppas att det snabbar på det hela lite.
Han har i alla fall lovat mig att jag får lämna tillbaka telefonen inom 3 månader om det inte börjar fungera.
// Nicklas
Last edited: 23 oktober 2012