Ännu enklare svar (även om det egentligen inte är rätt) är att (i detta fallet menas) ROM = operativsystemet (Android + HTC Sense) eller ännu rättare (även om det inte är rätt då) sagt, versionen av operativsystemet.
Så man kan helt enkelt ha rätt genom att ha fel ibland. ;D
Hero har Android version 1.5 och HTC skall tydligen hoppa över uppdateringen till version 1.6 till förmån för Android 2.0 (eller kanske 2.1, om det ens finns något sånt) och som du kan läsa ovan så är många sura för att det tar tid och/eller för att dom vill använda applikationer som bara finns för 1.6 och högre.
Den begränsade funktionaliteten med bluetooth är ytterligare en grej som skall tas tag i med version 2.0 och kommer man från en vanlig telefon förstår jag att folk blir sura att blåtand är så begränsat.
Jag personligen ser fram mot uppdateringen till version 2 men jag ser hellre att dom gör den 'rätt' (stabil) och bättre (funktionsmässigt) än att dom bara jobbar på att få in nuvarande Sense-grejer i Android 2.0... Tror dock att många inte skulle hålla med mig utan vill ha uppdateringen nu, hehe...
Last edited: 9 december 2009