Har ni fått en defekt skärm som ser ut som bilden: https://picasaweb.google.com/lh/photo/1a27YpzHGDpqk8l5n4hsDXeouavfluU5ihpsjEO7HQQ?feat=directlink Har ni lämnat den? Fick ny ett nytt? Eller hur har ni fixat det?
1. Är det din TAB? 2.Vart har du köpt/beställt den? 3.För övrigt ett vanligt problem på tabbarna, låt den "kyla" ner sig så försvinner fläcken, lämnar du in den kommer du antagligen få en ny med samma problem då det högst handlar om ett värme problem: mer värme, större fläckar.
Ja den är min. Köpte den från telia.se med mobiltbredband och den är vit. Fläcken finns sedan igår och den har inte försvann men den blir lite mindre.
Så såg min ut när jag tryckte löst på skärmen. Nu har jag lämnat tillbaka den hos telia och fått pengarna tillbaka!
hej, jag var inne och klämde på en hos telia. Och den dom hade där som demo hade glaset släppt lite runt ramen, det gick att trycka tillbaka men det åkte ut igen? precis som on limmet släppt. är dett ngt ni upplevt på era tabs?
Kontaktade telia idag och jag får retursedel imorgon. Jag får ett nytt så fort de får min defekt vit.
Jag hade samma sak på min,fast mindre. Det var inga problem att få en ny. Tänk bara på att det inte får ha gått mer än 14 dagar för att den ska räknas som DOA.
Köpte min i mitten av juni i usa, och jag lade först märke till "oljefläcken" igår, den försvann dock efter en timme eller två och jag har inte sett den sen dess.. fått uppfattningen att samsung har internationell garanti om man skulle behöva byta den, men kommer det inte tillbaka så är jag nöjd..
Får så om jag trycker hårt på displayen på vissa ställen. Då bör man alltså byta till en ny innan DOA-tiden går ut.
Min har fått samma problem nu efter en vecka. Det har kommit och gått i några dagar, men nu verkar fläcken stanna kvar.
Fått precis som Nightfly. Fläcken kom under semestern och kom och gick under 2-3 dagar men nu har den vuxit och är konstant där... blir att traska tillbaka till Felia (DOA har precis gått ut, felet uppdagades dock innan doa, men vad hjälper det om man är utomlands) och lämna in. Hoppas bara de kan byta ut den direkt så man inte behöver vänta på en ny i 1-2 månader!
Har inte haft något problem alls med detta, men efter att ha läst en hel del så verkar det vara ett känt problem med TAB 10.1. I de flesta fall så är det som Gnubaver säger att det är relaterat till värme, och att fläcken försvinner om man "kyler" ner den. Har läst om personer som kylt den och inte fått några fler problem med den. Med det sagt så är det ingen garanti att man får en ny tab som är felfri, men jag hoppas att jag har fel..
Kan man gjenskape feilen? Jeg vil gjerne teste om min tab har denne feil, med det samme jeg mottar den.
Låter som det är en luftspalt mellan digitaizern och skärmen. Kan bero på ett dammkorn etc. Om ni törs testa ett håll taben vertikalt och vrida skärmen lite, dvs "tvista" den. Borde ge en möjlighet för luft att försvinna.
På xda säger en del att det är en sk Newtons ring. Newton's rings - Wikipedia, the free encyclopedia /qsec
Är det någon mer än jag som har märkt av att glaset håller på att lossna från det övre högra hörnet (när man håller den med Samsung-loggan rakt)? Inget som syns än, men det glappar när man trycker ner hörnet. Verkar som om man inte har fixat det problem som förserie-paddorna hade. Displays Breaking on Galaxy Tab 10.1 [Google I/O Limited Edition] | Android Community
Usch, det där vill man ju inte vara med om! Trist att läsa om alla småfel som dyker upp. Bara hoppas att man inte drabbas, men det finns det ju inga garantier för
Det hörn min lossnar i är dessutom samma som Google I/O-paddorna. Ett problem som Samsung enligt uppgift skulle ha fixat till produktionsstart. Blir inte förvånad om alla får detta problem med tiden. Verkar inte vara en kvalitetsprodukt detta. Är såna här problem som får mig att snegla över på Apples produkter "som bara fungerar".
Det smärtar mig att säga, men jag kan bara hålla med. Det kostar på tålamodet att ha frihet måste jag säga... EDIT: Om det är så att det är ett konstruktionsfel så känns det som om Samsung får ta sitt ansvar och återkalla samtliga tab, och dela ut nya till alla som drabbas. Toyota fick ju återkalla miljontals bilar med bromsfel liksom...
Jag har fått samma sak på min vita platta. Låter de gå några dagar och försvinner den inte så tar jag kontakt med Chefen på orderavdelningen.