Touchknapparna fungerar utan några som helst problem. Det enda jag har problem med är närhetssensorn men troligen har jag fått något skräp i den eller så har den blivit skadad. Den reagerar bara om man sätter den nära en stark ljuskälla.
Testa gärna med en sugpropp för att slippa misshandla kanten så som jag lyckades göra. Eftersom jag innan ingreppet förbokade en S4 så var jag kanske lite mindre försiktig än jag skulle kunna ha varit. När man väl fått upp en glipa så kan man få in plastverktygen som följer med de flesta glas på eBay och jobba vidare med dem.
Jag satsade också på tur istället för skyddsglasögon och det gick bra den här gången men den flög en del glasskärvor så skyddsglasögon är nog egentligen ingen dum idé.
Det lim som finns kvar är den "dubbelhäftande tejpen" som går runt hela telefonen och som jag skrev tidigare, försök se till att den stannar kvar på telefonen. Jag tog bort den först och då hamnade glaset så nära digitizern att det hade kontakt på flera ställen och det såg inte snyggt ut även om den faktiskt fungerade så. Dessutom satt ju glaset inte fast speciellt mycket alls heller utan tejpen. Drar du loss hela "tejpen" runt om som jag gjorde är det rätt pilligt att få tillbaka den men det går om man har lite tålamod. Tror att jag sett att det går att beställa den tejpen (eller motsvarande) separat.
EDIT: Sök på "Galaxy S3 adhesive" på eBay. Finns t.o.m. glas+verktyg+adhesive kit. Med facit i hand hade jag nog beställt ett sådant.
Här finns t.ex. ett sådant kit och där följer det även med en sugpropp: http://www.ebay.co.uk/itm/Samsung-G...ass-Lens-Pro-Kit-w-adhesive-USA-/151013072273
Såg någon som hade köpt ett rött glas till en vit S3:a. Såg inte så tokigt ut faktiskt. Lite kul att göra en kombination som inte finns att köpa om man nu ändå håller på.
Nej, inte speciellt, fast den ena satt lite hårdare än den andra så jag var lite orolig om den skulle överleva behandlingen men det gjorde den. Sen tog jag lite av "klibbet" från gamla displayen och fäste sensorerna på telefonen istället för på den nya glaset. De ville gärna hoppa loss igen efter några sekunder men jag tryckte dit dem och sedan snabbt på med nya glaset och det fungerade bra.
Last edited: Mar 16, 2013