Netonet vägrar att reparera defekt mobil (ska jag stämma dem?)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hybrys, 25 aug 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hybrys

Hybrys Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Hej Netonet sålde en defekt Nexus 6p till mig som jag betala över 4000 kr för . Mobilen kretskort var strålskadat så nätverkskortet slutade dela internet efter ca 1 timme och man hördes inte dem första 3 sekunderna . Första gången jag lämna in den påstår dem att dem byte kretskortet men dem råka skada knapparna och repa mobilen vid reparation så jag lämna in den igen .

Ville ha tillbaks mina pengar andra gången jag lämna in den men dem sa att man måste lämna in den 3 gånger för att man ska få ångerrätt . Efter andra gången dem reparera den kunde man fortfarande inte höra mig och internetdelningen sluta funka efter 1 timme samma fel som innan fortfarande defekt hårdvara . Men efter några månader gled den ur tröjfickan och skärmen sprack . Så när jag lämna in den 3 e gången fick jag höra det största skitsnacket någonsin dem vägra reparera den och dem påstår att hårdvarufelet var relaterat till att jag tappa den vilket alla vet är total skitsnack .

Min fråga är nu kan jag stämma netonet?

2. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Du har kritiserat NoN tidigare vill jag minnas..?

Din situation är knivig eftersom du tappat den efter en redan utförd reparation (om den reparationen faktiskt blev korrekt utförd eller inte låter jag vara osagt). Därigenom har du skadat skärmen och EVENTUELLT andra komponenter inuti telefonen. Jag säger inte att du gjort det, men det är till viss del förståeligt om dom hävdar motsatsen då du som kund knappast kan motbevisa påstendet. Ord står mot ord helt enkelt. Jag är inte tillräckligt insatt i vårt juridiska system för att kunna bistå med svar på din fråga kring huruvida du kan stämma tyvärr. Finns säkert någon annan med bättre koll.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Många kommuner har en konsumentrådgivare som man kan fråga om sånt här.

4. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 188

MINA ENHETER

det var ett evinnerligt klagande från dig. om du vill försöka stämma netonnet så vänd dig till en advokat för jösse namn. sitt inte här och klaga gång på gång. om telefonen inte fungerade som du uppger hur kunde du då "tappa" telefonen efter ett par månader! du gick omkring med en trasig telefon ett par månader? skulle inte tro det.
    du har dessutom försökt en gång tidigare med denna snyfthistoria
    https://swedroid.se/forum/threads/netonnet-tappar-mobil-vid-reparation.140329/
    samt klagat som tusan på allt
    https://swedroid.se/forum/threads/nexus-6p-en-stor-besvikelse.139177/
    https://swedroid.se/forum/threads/kan-inte-uppdatera-min-nexus-6p.136059/
    https://swedroid.se/forum/threads/ni-som-sitter-med-nexus-6p-2016-nu.135756/
    https://swedroid.se/forum/threads/varning-foer-hallon.133562/
    https://swedroid.se/forum/threads/vimla-aer-ett-skaemt.133560/

mitt råd till dig är: köp en iphone.

jnsson gillar detta.
  5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

eller en nokia 3310 eller griffeltavla

6. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 188

MINA ENHETER

tror att kritorna skulle damma för mycket för hen om hen köpte griffeltavla :D

7. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Du kan men det vorre slöseri på tid etc. Jag skulle också vägrat att reperera en mobiltelefon där skärmen har spruckit och tro att hårdvarufelet berodde på det.

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Ja som konsument blir man ju såklart förbannad om man vet att problemet fanns redan innan skadan man själv orsakade men netonnet gör inget fel här eg. Man kan inte gå på goodwill och "vara sjysst" det är inte så man bedriver en bra buisness det kan man göra om man säljer crack man gjort hemma i badkaret och vill behålla sina kunder.

9. Hybrys

Hybrys Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Har precis återvänt från nettotonnets rma och till och med hon som jobba där tyckte att dem gjorde fel och att jag skulle fortsätta bestrida detta.

10. Hybrys

Hybrys Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Jag tappa den inte efter 2 månader vet inte vart du har hört det . Jag fick gå runt med den defekt i flera månader efter att jag lämna in den två gånger . Fick gå runt mobilös två gånger under tiden jag lämna in den . Tog 6 veckor under dem 2 gångerna jag lämna in den .

Betalade över 4000 kr för att gå utan mobil i flera veckor ...aa jösses vad jag klagar jag kan känna av att du har mycket sympati hoppas du känner dig bra när du trycker ner nån som blivit blåst av ett stort företag drzap

11. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335

MINA ENHETER

Sanslöst, ja stäm NetOnNet, anlita en advokat och låt oss veta hur det går, var beredd på att det kostar rätt mycket mer än 4000.

12. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    677
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Dom borde häva köpet helt klart, nu gäller det ju att dom skadat mobilen efter du lämnat in, nåt ansvar borde dom väl ta tycker man? att det gäller 3 gånger vet alla väl men nu har dom skadat din mobil jäkla klåpare.

men fråga helst en konsumentrådgivare för jag är inte säker hur det funkar när dom har tagit sönder mobilen hur det funkar att häva då om det ens går?

13. Ompan

Ompan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    644

MINA ENHETER

Att stämma ett så stort företag kommer vara otroligt kostsamt för dig både vad gäller tid och pengar, för de är det bara småpotatis om de väljer att fullfölja det. I slutändan är det ändå du som blir förloraren tyvärr. Kollar du vårt rättssystem så kanske du märker att såna här små ärenden har lägst prio om de ens tas upp. Räkna med minst ett par år om du väljer att stämma de. Som det låter så ligger bevisbördan på dig och då lär du förlora och stå med rättegångskostnader.

14. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335

MINA ENHETER

Kanske vissa ska prova att läsa TS övriga trådar som finns länkade i inlägg #4.

jnsson gillar detta.
  15. hahadaoc

hahadaoc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Det var en fantastisk läsning måste jag säga. Nästan så TS har det värre än barnen i Somalia som inte har varken vatten eller mat.

16. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon: