Problem att svara, skärm "somnar"

Diskussion i 'Desire S' startad av p-son, 6 feb 2012.

1. p-son

p-son Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej !
    Ny här :P

Fick i höstas en HTC Desire S på jobbet.
    Nästan direkt uppdaterades det till 2.3.5 och sense 3.0, så jag har ingen direkt erfarenhet om hur dem "gamla" programvarorna lirade.

Funkade bra ett tag, men sedan ett par veckor så har den börjar klydda.

Började med att skärmen inte tänds upp igen efter ett samtal när man "tar ner" telefonen från örat igen.
    Har bestämmt för mig att den gjorde det innan.

ibland när det ringer (inkommande samtal) så tänds inte skärmen upp, tänds inte heller om jag trycker power-knappen för att tända, bara tystar telefonen.
    O jag är snabb och trycker in en laddare medans det ringer så tänds skärmen upp och jag kan svara.
    Likadant kan jag "alltid" svara med anslutet headset, trådat och blåat.

efter ett sådant här misslyckat mottagande så kan jag inte heller öppna telefonen (tända skärmen med power-knappen) utan att först ansluta laddare.

Snackade med en på "phonehouse" där vi köpt telefonerna genom firman som höll med mig om att det borde vara mjukvarurelaterat.
    farbriksåterställde igår men problemet kvarstår.

Blev även lite förblyllad över att den inte återställde ALLT, ringsignal osv kom den fortfarade ihåg, men alla wifi, mail, appar, lösen osv försvann.

har sökt en massa och bara hittat massa folk som haft problem med att power-menyn försvunnit samt att knappen i sig går sönder.

andra som har samma bekymmer eller andra ideér ? :teeth:

2. p-son

p-son Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan tillägga

tog emot ett samtal vid 14-30 tiden, gick fint, kunde både svara och avsluta utan att skärmen klyddade, skärmen tändes av sig själv när jag tog ner luren från örat t.om !

när det sedan kl 15 gick ett larm (inprogrammerat) så kunde jag ej stänga av det, då skärmen ej kunde öppnas, lär det dö ut (tar låång tid...)

ca 20 minuter sedare funkade skärmen igen som vanligt, utan att jag väckt den med laddare....

Hittade lite gammal skåpmat, men jag är inte säker på att det är exakt samma....
    Alla nedan verkar "bara" gälla vanliga Desire, men det är väl samma skrot....

Du har varit utan 3g täckning:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=53400

Samma som ovan, men här nämns också att det kan vara simkortets fel ?
    Jag kör ju faktiskt med special sådant (Simore - Dual Sim-adapter)
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=49559

Här står det att det kan vara skyddsfilmens fel, om den inte sitter ordentligt, min har faktiskt losnat i ovankant !!
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=44180

Återkommer !

Last edited: 6 feb 2012
  3. Anneli1

Anneli1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har också problem med att skärmen inte tänds efter samtal, men inte något av de andra problemen.. :S
    Det måste ju vara något fel på ljussensorn.

4. p-son

p-son Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag slet samma dag som jag skrev förra posten bort skyddsfilmen, då den en gång hade lossnat i ovankant för ett tag sedan.
    den var ej 100% transparant där uppe. (där man kan skymta ljussensorn mm)

Sedan dess har det inte klickat en enda gång !

Summa, det var skitig / halv lossnad skyddsfilm som orsakade problemet dem gånger den låg an mot sensorn så att den inte fick in något ljus !

case closed.