Samsung Galaxy S GPS-gate: two problems, not one (and what to do about it)

Diskussion i 'Galaxy S' startad av reggy, 17 aug 2010.

1. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Du kan ju iallafall komma med mer substans än "är du expert?".. Så jävla off topic när man bara är dryg. Mitt påhopp må vara elakt men jag tycker du bemöter folk på ett alldeles för självgott vis. Sånt triggar mig och då blir tyvärr även jag dryg. Har du glömt bort det fjantiga PM:et du skickade till mig med ett citerat inlägg från mig eller? För det har garanterat färgat min uppfattning om dig. Jävla sätt och hålla på..

2. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Jag fick i någon tråd från honom ett substanslöst: "du drabbades av 'antennagate' och nu reflekterar eller vädrar dina känslor och subjektiva åsikter om saker och ting du har ingen aning om". Varken mer eller mindre. Så det verkar vara ungefär temat som återkommer.

3. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Min har börjat ta på sig 5-10 min för att få lock och sen direkt man börjar röra på sig det minsta så tappar den allt och fungerar skit. Min Desire är så mycket bättre på GPS-delen så man kan inte ens jämföra dem med varandra eftersom min SGS GPS fungerar så dåligt så den är bara pinsam att ha påslagen.

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Oavsett hur det nu är med det är detta en sak som bör diskuteras i PM och inte här i trådarna, det skapar bara dålig stämning.

5. spionas

spionas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Word!

6. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min tar ca 10 sekunder på sig att få lock, och det är helt ok tycker jag speciellt gå google maps ska laddas lite under tiden.

7. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Varför starta nya trådar om Galaxy S GPS hela tiden?
    Det blir ju så enormt trist att kolla detta forum med massa trådar som kommer igen och igen och inget nytt...
    Hårdare moderering vore önskvärt...

Dessa trådar är från de senaste 30 dagarna och avhandlar GPS i Samsung Galaxy S

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16478

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16822

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=18137

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=18204

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=18388

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14562

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=18115

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16289

Plus pajkastningstråden
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=17499

PS
    Min GPS funkar klockrent med något modifierad JM5 (CSC från JM2)

8. nicoma

nicoma Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Låt inte dessa forum bli typ macworld dravel för allt i världen..

9. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Du får nog förklara dig, för det har jag ALDRIG besökt.

10. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och du är expert att bedöma det ? Är du moderator ? Nej, du är varken eller och dessutom har inte jag bett om din åsikt på det sättet som du har "presenterat" så fint. Du kanske kan påpeka för mig det eller argumentera mot mitt inlägg på ett civiliserat sätt men att utdela tillmäle i ett offentlig forum som du gör rättfärdigar aldrig ditt inlägg.

Dig förhoppningsvis har jag bemött så enligt din åsikt. Jag har drygt 500 inlägg i detta forum och flera guider och hjälp otaliga forummedlemmar med deras frågor om SGS så jag låter de avgöra saken om jag är självgott eller ej men jag har aldrig sänkt mig på denna nivå som du mot någon

Dito, Effekt och moteffekt, du triggar mig och jag triggar dig fast jag har aldrig gått så långt att verbalt angripa någon eller på nåt annat sätt använt mig av personliga förolämpningar. Jag har inte behövt det. Som jag skrev innan, kan inte du behärska din ilska då låt bli att svara på mina inlägg.

Detta får stå för dig om inte du har fattat ironin i det hela i PM-et

P.S. Till sist, jag tycker det är under all kritik att du, som jag har trott var en smart och intellektuell individ, börjar en verbal pajkastning öppet i forumet och basunerar ut sin ilska över mig på det här sättet. Har du nåt emot mig så ta det här privat genom PM och tjafsa hur mycket du orkar men vi ska inte förvandla forumet till en öppen grannfejd

Nu vill inte jag eskalera detta mer och från min sida är detta avslutat diskussion, basta .

11. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Nu blev jag sugen på att basta ju... *suck*

12. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det där skulle du ha tagit i ett PM Androido.. Eller hur?? Varför häva ur dig saker i det publika forumet om jag måste svara med PM. Just ett snyggt sätt att få sista ordet.

Jag bjöd faktiskt på mig själv i ett inlägg där jag ärligt och med glimten i ögat skrev att jag inte var kunnig när det gällde fixar till telefonen och du var på som en gam direkt. Ironi var det knappast från din sida utan rent översitteri med en nedtryckande ton. Jag tog illa upp och det kändes som jag blev påhoppad. Duger man bara här inne om man är en expert (tydligen med tanke på dina frågor)?

Jag hade ju dessutom rätt i sak och skrev det i PM-svaret riktat till dig. Men det verkade du strunta i att besvara eller erkänna.

Så, nu fick jag säga mitt. Ber om ursäkt för att tråden besudlats. Arguing on internet is like running the paralympics..

13. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det är väl rätt rimligt att man vill ha fakta?

14. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja men det är väl olika från fall till fall.. Om man tycker och tänker på ett visst vis ska man väl få göra det även om man inte belägger åsikten med en massa fakta.

Angående det aktuella påståendet som det gnabbas om finns följande fakta att tillgå:
    * Många användare rapporterar dålig GPS. Detta avspeglar sig i otaliga trådar om GPS-problem på forumet.
    * Detta verkar även gälla i USA
    * Folk gör jämförelser med andra telefoner och upplever SGS som sämre på GPS-fronten. Konkurrenten Desire tycks smälla SGS på fingrarna enligt många.

Alltså är det lite konstigt att vissa inte upplever problemen trots original FW när det högst troligen är mjukvaran som felar för MÅNGA. Hypotesen är då att de som inte tycker GPS:n felar antingen har använt program med stor felmarginal eller inte har använt en lur med välfungerande GPS.

Lite mer kött på benen i argumentationen kanske? Även om det inte är fakta går det med lätthet att kolla sanningshalten i mina påståenden. Har jag fel? Diverse dryga oneliners ignoreras.

15. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    av alla använder som hävdar fel på gpsen är det som lider egentligen? kan tänka mig att det är en stor del som egentligen inte alls upplever det som ett problem (gäller mig bla.) utan mest har uppmärksammat det i en av alla dessa trådar som finns. är jag helt fel ute med denna tanke tro?

16. tanner

tanner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vadå hävdar? GPS är inte 100% funktionell.

Samsung själva erkänner ju att GPSen är skit och att de inte klarar av att fixa den... förrän i september denna gång.

Vad skulle du själv säga om du köpte dig en sprillans ny bil där kupévärmen inte fungerade alla gånger?
    Du skulle antagligen inte bry dig större delen av året då du inte behöver använda värmen eller de gånger den fungerar hyfsat under vintern. Men den dagen då den bara ger lite fisvärme och det är -20 grader ute, då skulle nog inte du heller bli särskilt glad och finna dig i det och tycka det är ok.

17. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Just.. Och kanske inte förstått att deras egen GPS också krånglar.
    Bara på det här forumet finns ju massor av inlägg typ:"Öhh, min fungerar perfekt, jag får lock på 10 sekunder i soffan". Dom som skriver så, utan att ha testat vidare, har ju inte alls förstått problemet. Jag har skrivit det förr att jag också får lock blixtsnabbt inomhus, men så fort jag börjar köra omkring i bilen, då ballar den ur totalt.

Det finns ett antal inlägg på XDA också där dom som kan lite mer om GPS:n försöker förklara för "soffmänniskorna" hur det egentligen ligger till. Tyvärr verkar det vara lika svårt att få folk att fatta där med. Jag kan gå med på att det faktiskt fungerar för vissa, men kom inte dragandes med argumentet att den låser illa kvickt inomhus bara. Det bevisar ingenting. Detta är ett stort problem, även om det finns en andel som bestämt hävdar att deras GPS fungerar perfekt.

Jag vet att jag är tjatig om GPS:n, men det är det enda jag har att klaga på när det gäller SGS. F.ö. är telefonen helt perfekt.;)

18. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    känns mer sannolikt att det fungerar olika bra på olika platser I världen av någon anledning.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

19. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag tror som några andra här att man kanske inte har haft en telefon med hos tidigare. SGS kanske är första smartphone. Då kanske den / de tycker det funkar bra, kanske inte kräver bättre resultat.

Vid min första promenad som jag spelade såg fundamental bra ut på kartan. Det var först när jag kollade hur långt jag gått som jag reagerade. Nu var rundan ca 600 med kortare. Efter det mätte jag avståndet mellan min adress och en affär med bil, sgs och även eniro.se. Bil och eniro hade båda 8 km, sgs slutade på 6,3 km. Efter det drog jag min slutsats att felet ligger hos sgs.

Innan sgs hade jag en HTC Magic. Det är den jag använder som referens hur jag vill att min goda ska fungera.

Detta är inte fakta utan en teori jag har om varför vi upplever olika saker.

Last edited: 19 aug 2010
  20. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är det T9 som spökar eller nåt? Det är lite märkliga ordval.. :)