Hejsan,
Jag har kontaktat Dustinhome i ärende ang en mobiltelefon som heter
Samsung Galaxy S.
Denna mobiltelefon dras med ett GPS fel som jag behagar skicka till er
på Garanti via Dustinhome.
Det som är ett problem här är att jag måste få er att se det uppenbara
felet annars kommer både ni och jag att ha lång kontakt tills detta är
över, och för allas välbefinnande och smidighet så vill jag försöka få
er att förstå VAD felet är och hur STORT felet är, alltså HÅRDVARU
baserat.
Orsaken till mailen är enkel, erat HUTLÖSA pris på telesupport (ni
borde skämmas...)
Till problemet:
Problemet är stort för den som vill se felet och förstå felet och om
man följer diverse olika forum i ämnet mobiltelefon och Samsung Galaxy
tex, Svenska Swedroid.se samt amerikanska xda-developers.com , och
gärna någon av följande trådar:
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=29950&page=4
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878970
Vilka även uppdateras löpande med information från både Samsung,
Dustinhome och nu även xxxxx i ämnet.
Felet är kopplat till en liten "flärp" i telefonen som man uppmanas
att "fixa" då det ger betydligt bättre GPS signal (låsning) som annars
inte finns, man finner SATS men kan inte låsa på några SATS.
Samsung anger att detta skulle vara fixat i 2.2 Froyo av systemet
Android, och så är inte fallet.
Här kommer då xxxx in som är reparatörer till Dustinhome och som även
bett mig att kontakta er i ämnet.
Nu vill jag veta som kund eran ståndpunkt i detta ärende samt VAD ni
tänker göra om man returnerar telefonen till er via garanti då detta
bevisligen är ett hårdvarufel?
Och jag ber er återigen tänka på att allt ni säger publiceras så andra
i samma situation (några miljoner till förutom mig...) kan ta del av
hur ni löser detta.
Mvh
Click to expand...