Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Fungerar inga Offline avsnitt? De är rena MP3 filer som den sparar på SD kortet. Testa att spelar upp någon av de nedladdade MP3 filerna i en annan mediaspelare direkt ifrån SD kortet, de ligger i "SRPlayer" katalogen.

    Rutinen "getDuration" som loggen skriver om är en rutin för att få reda på spellängden av en mediafil men det verkar som att i din ROM så går det inta använda den rutinen. Den rutinen har funnits i alla API. Fast det kanske är ett följdfel av "Media Player Error: Non standard (-38) (-38)" som jag inte vet vad det innebär.
     
  2. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Roliga är att jag kunde börja spela det nerladdade avsnittet, med sedan några dagar senare så gick det inte, och spelaren verkar då hamna i något dåligt läge. Jag kunde upprepa detta flera ggr, till slut tog jag dock bort avsnittet. Får testa igen och se vad som händer, men blir nog tidigast imorgon.
     
  3. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Podcast ligger nere!

    SR släppte i fredags eftermiddag lite ny API. Det var inget som jag fick någon info om. Tyvärr så verkar det som att de gamla XML feedarna som användes för att lista avsnitt för ett enskillt program nu generererar "Runtime Error" på deras server så inga podcast program går att få fram i programmet :mad:

    Det hade varit vädigt bra att man fick mer än en dag på sig att släppa en ny version innan de tar bort deras gamla API. Jag kommer tyvärr inte hinna göra detta idag men hoppas få till det så snart som möjligt.
     
  4. norskel

    norskel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan en riktig super app detta!

    Dock så använder jag den inte så ofta då den ALLTID hänger sig efter cirka 14 - 20 minuter. Jag kan gå runt i menyerna och så men den spelar inget och väljer jag att pausa den och buffra den igen så ståpr det bara att den buffrar i all evighet.

    Detta är via Wifi men som jag förstått har de som haft problem via Wifi haft problem med att få igång den i överhuvudtaget? Jag brukar te.x. lyssna på morgonpasset båda live såväl som pod (ej nerladdad utan stremad) och de hänger sig båda två.

    Jag brukar ladda ner dom på SD kortet nu mend et är lite jobbigt att behöva göra det varje gång. Har du några tips på vad som bör göras? Jag har Hero med orginalROM(1.5) och senaste verisionen av appen.

    Om den skulle funka utan lagget så är det utan tvekan den bästa appen jag haft (det säger väl lite att jag trots detta problem använder den varje dag:))
     
  5. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Lite framförhållning vore onekligen trevligt, men känn ingen brådska för den skull. Ta all tid du behöver och få allt att fungera som det skall, finns ingen anledning att stressa. Vi överlever några dagar, jag lovar!
     
  6. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Så... det var alltså en bugg och den ska nu vara fixad. Nu borde de gamla flödena funka igen.

    /C
     
  7. stefaneh

    stefaneh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vill börja med att tacka för en riktigt bra app. Nu när det finns möjlighet att dra ner podsen för att lyssna på dem "offline" så är den outstanding.

    Har dock en fundering:
    När jag valt en podcast och läst information om det avsnittet så tänkte jag helt logiskt att jag skulle trycka på "back" pilen på telefonen för att komma tillbaks till menyn innan dvs. samtliga avsnitt av just det progget tex p3 dokumentär. När man trycker så kastas man dock tillbaks till telefonens homescreen. Visst man kan ju trycka på kategorier igen men då måste man stega sig framåt in i undermenyerna igen så vore enklare om back tog en ett steg tillbaka även där.

    Edit: detta är alltså när man surfar online och inte bland de man laddat ned
     
    Last edited: 2 feb 2010
  8. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Får börja med tack och tack för synpunkten.

    Telefonen cachar listor och bygger upp en history så man snabbt kan få föregående lista utan att behöva fråga servern igen. History listan rensas när man har valt ett enskilt avsnitt, men jag har själv tänkt att man nog inte borde rensa sin "history" ifall man valt ett avsnitt utan att man skall kunna gå tillbaka till den listan.

    .....jag börjar om.....:)...jag, och fler med dig, har också kommit på att det vore bättre att komma tillbaka till listan så jag skall försöka få med det i nästa version ;)
     
  9. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag såg att SR Player omnämns med en helsida i senaste Mobil. Grattis! Sen att vi (SR alltså) får skit för att vi inte utvecklat själva är väl kanske kymigt (mutter, mutter)...

    /Christian
     
  10. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Vet inte det jag... Specialutvecklar man appar till en plattform, får man nog se till att göra det för alla (där det finns möjlighet). Alternativet är att inte utveckla appar (för någon plattform), men istället lägga krutet på att tillhandahålla materialet i ett så öppet och väldokumenterat format som möjligt, och låta (som i Android-fallet) den/de som vill, skapa de applikationer som behövs.
    Dock har jag förstått att SR varit välvilliga och stöttat (med information) i utvecklandet av denna app, och det ska SR ha en eloge för.

    /Mats
     
  11. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det måste finnas någon slags rim och reson i det också. Skall de utveckla för webOS också då? Symbian? Winmo? Maemo? LiMo? Bada? RIM?

    Även ett public service-företag måste dra gränsen någonstans. Någonstans finns en "critical mass" där plattformen har tillräckligt många användare i aktuellt land för att det skall vara värt utgiften att utveckla en app in-house.

    iPhone har nått den gränsen för länge sen, Android är nog inte riktigt där ännu, men förr eller senare så.
     
  12. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Rimmet och resonet (för ett Public Service-bolag) är IMO att inte syssla med mjukvaruutveckling, utan att göra så bra material som möjligt, så lätt-tillgängligt som möjligt. I "lätt-tillgängligt" ingår inte att (om vi pratar radio) bygga mottagarna (eller unika applikationer).
    Critical mass ett väldigt subjektivt begrepp, och vem avgör när den är nådd? Att ensidigt supporta en tillverkares telefon är i mina öron i nivå med att sända TV som bara kan tas emot av en TV från en specifik TV-tillverkare (hur poppis och vanlig den än är).

    /Mats
     
  13. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Som jag ser det idag, så vill jag gärna att SR Player frodas, jag vill inte att SR stövlar in som stort företag och konkurrerar med en befintlig och bra communityutvecklad app "bara för att". Men som företag är vi rätt nya på det här så vi testar oss fram hela tiden och försöker göra det så bra som möjligt.
     
    Last edited: 3 feb 2010
  14. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    De avgör när critical mass är nådd, precis som de avgör vilka program som skall sändas. Det är deras mandat. Sen att inte alla håller med är en annan femma.

    Att somliga sedan är hyperkategoriska och ser världen i svartvitt är något som man helt enkelt får leva med.
     
  15. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Hear, hear! :)

    /Mats
     
  16. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Ok om man anser att SR inte skall utveckla någon app ALLS, men att säga att de måste utveckla för varenda plattform i hela världen bara för att de har utvecklat för iPhone är sandlådenivå.
     
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oj! Det var riktigt roligt, hoppas på fortsatt uppmärksamhet - det har utvecklarna definitivt gjort sig förtjänta av.

    (Kilar iväg o inhandlar senaste numret av Mobil)
     
  18. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vi testar ju oss fram, men vi har faktiskt satt upp några kriterier för att vi ska intressera oss för en mobil plattform. Tex ska det finnas ett användarbeteende som bygger på viljan att ladda ner och installera program.
     
  19. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Fullkomligt rationellt som jag ser det.
     
  20. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kanske ska tillägga att Swedroid nämns också, som själva "Communityn" ur vilken SR Player sprang.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.