Jo, jag gick från en iPhone 3GS till min Samsung Galaxy S för fyra dagar sedan. Jag tycker att iPhone OS har mer känsla för detaljer; det känns mer genomarbetat. Det är imponerande. Men iPhone OS är på något slut - det är så stängt och kontrollerat och fördelarna finns men är begränsade vad det än gäller. Folk som inte är så insatta vet nog inte riktigt hur mycket som är "förbjudet" på en iPhone. Det ÄR mycket och det är relevanta saker det handlar om som verkligen begränsar viss typ av användning.
Jag installerade i juni iPhone OS 4.0 på min 3GS och jag följde noga allt som hade med nya iPhone 4 att göra innan jag tog beslutet att iPhone inte kommer att utvecklas så mycket mer och att Android är framtiden. Jag tycker SGS är så lik iPhone så det är en perfekt Switcher-mobil.
Men jag är inte euforisk över bytet, det är jag inte. Jag saknar många appar och viss tillförlitlighet i vissa situationer. GPS:en och kompassen kan båda få flipp och SGS:en kan sega ner sig till oanvändbarhet (måste komma en uppdatering!). Men jag är ändå glad att jag gjorde bytet. Det var nödvändigt och jag är skitnöjd över allt nytt jag kan göra.
Last edited: 10 juli 2010